ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ...

Ένα βήμα απ' όπου ο καθένας θα μπορεί να παρουσιάζει τις ενέργειές του και να επισημαίνει την απραγία όσων οφείλουν να παράγουν έργο.



Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το παρόν κοινoποιήθηκε
-στο δήμο Θερμαϊκού mayor@thermaikos.gr
-στον  δήμο Θεσσαλονίκης  mayor@thessaloniki.gr  
-στον κ. Σπύρο Βούγια spyros@vougias.gr


Ανοιχτή πρόταση προς τους δημάρχους του Δήμου Θερμαϊκού Γιάννη  Αλεξανδρή και Δήμου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη ,καθώς και όποιον άλλον σχετίζεται, ενδιαφέρεται και νοιάζεται για την περιοχή του Θερμαϊκού Κόλπου.

Όπως και  άλλη φορά ανέφερα με μεγάλη χαρά ακούσαμε ότι θα ξαναπλεύσουν καραβάκια στις παραλίες μας. Είναι η καλύτερη δυνατή λύση συγκοινωνίας για την περιοχή. Με κατάλληλη μελέτη που θα σέβεται  στο έπακρο το περιβάλλον, στεριάς και κυρίως θάλασσας (ας μην ξεχνάμε ότι στους κόλπους αναπτύσσεται ο  γόνος που τρέφει ψαράδες, επαγγελματίες και πολίτες), δεν θα αποτελέσει μόνο ένα πολύ  ευχάριστο και γοργό  μέσω μεταφοράς αλλά και ένα τουριστικό αξιοθέατο. Αν και το αντίτιμό θα είναι προσιτό - για τον "κοσμάκη" - θα έχει  πολύ  μεγάλη επιτυχία και ανταπόκριση.

Ένα πράγμα με στενοχωρεί όμως. Ακούω να υπολογίζονται τα έξοδα κίνησης για πετρέλαιο. Πριν από τριάντα χρόνια στην τότε Γιουγκοσλαβία, στις λίμνες Πλίτβιτσε, έπλεαν ηλεκτροκίνητα καραβάκια. Τόσα χρόνια μετά, σε μια χώρα με ατελείωτες ώρες ηλιοφάνειας, δίπλα στο κύμα όπου η αύρα δεν σταματάει σχεδόν ποτέ και με τόσα λαμπρά μυαλά σε σχολές και πανεπιστήμια με τόσες ευρεσιτεχνίες είναι ντροπή να συζητάμε για πετρελαιοκίνηση.

Πιστεύω πως μπορούν να μπουν πλωτά που θα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας καθώς και ότι  τροφοδοσία θα μπορεί να γίνεται  εν μέρη εν πλω με τα νέας τεχνολογίας φωτοβολταϊκά πάνελ και ανεμογεννήτριες καθώς και στις "στάσεις" ή τα "τέρματά" τους. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται και η απώλεια ενέργειας λόγο απόστασης. Να υποθέσω ότι για ένα τέτοιο έργο θα ενδιαφερθεί και η ευρωπαϊκή ένωση με την μορφή χρηματοδότησης, ειδικά αν οι  χώροι επιβίβασης - αποβίβασης και έκδοσης εισιτηρίων διαμορφωθούν ανάλογα, περιλαμβάνοντας χώρους εξυπηρέτησης επιβατών (σύγχρονες τουαλέτες- εκδοτήρια εισιτηρίων κλπ) κινηθούν στην ίδια  φιλοσοφία, είναι δηλαδή ενεργειακά αυτόνομοι, κτήρια με ενεργειακή ταυτότητα και εσωτερικό βιολογικό καθαρισμό.

Και επειδή βλέπω κάποιους να μορφάζουν - περιγράφω  απλά σύγχρονες  εγκαταστάσεις και όχι κάποιον άλλο  πλανήτη. Απλά  εφαρμόσιμα πράγματα. Αρκεί να υπάρχει θέληση.

Με εκτίμηση
και ως ενεργός πολίτης
Ελένη Ματθαίου


 σήμερα βρήκα καταλάθος ψάχνοντας αυτό...
ούτε λόγος για επικοινωνία ή ενημέρωση φυσικά....
ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ανοιχτή διαβούλευση....
όροι που εμπλουτίζουν το λέξιλόγιο δίχως αντίκρυσμα....
...τα συγχαρίκια μου!!!



Δήμος - Ενημέρωση


ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΑΛΑΣΙΑ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (4/8/2011)


Την Τρίτη 2 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για τη θαλάσσια συγκοινωνία στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Απόστολου Τζιτζικώστα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο αν. Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Διονύσης Ψωμιάδης, οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης, Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής και Δέλτα Νίκος Γιουτίκας, όπως επίσης και υπηρεσιακοί παράγοντες της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής και του Υπουργείου Υποδομών.
Κατά τη σύσκεψη υπήρξε αναλυτική παρουσίαση του πρώτου σταδίου της μελέτης βιωσιμότητας του έργου που παραδόθηκε από τους μελετητές, εξετάστηκαν οι παράμετροι που απαιτούνται προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει το έργο και  διερευνήθηκε η μορφή του σχήματος το οποίο θα αναλάβει την ευθύνη για υλοποίησή του.
Κατά την εισήγησή του ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Η σημερινή μας συνάντηση έχει ως στόχο να εξετάσουμε τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου και να καθορίσουμε τα επόμενά μας βήματα για να προχωρήσει η υλοποίησή του. Τα βασικά στοιχεία που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι να δημιουργηθεί ο φορέας που θα αναλάβει την ευθύνη για την κατασκευή του και να διασφαλίσουμε ταχύτητα στην διεκπεραίωση των αδειοδοτήσεων και των παραχωρήσεων γης από τους κρατικούς φορείς, οι οποίες απαιτούνται  για την κατασκευή των έργων υποδομής που πρέπει να γίνουν. Μόνο έτσι θα  μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση από κρατικούς και ευρωπαϊκούς πόρους για να μπορέσει το έργο να είναι πράγματι βιώσιμο και να προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών».
Από το Γραφείο Τύπου της
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου